onsdag 20 november 2013

Villa Villerkulla gone bad

Den här hemsituationen alltså? Jag är egentligen förbjuden att klaga pga ingen tvingade mig att byta kök men det är fanimig kaos att leva i lägenheten nu. Allt som har med vatten att göra såsom diskning, kaffekokning, duschning eller bara ett simpelt glas måste ske i badrummet. Dit man måste klättra om man kommer från något annat håll än ytterdörren. Jag tycker det känns sådär och undviker således allt som har med föda/dryck att göra hemma. Faktum är att jag i mesta möjliga mån undviker hela hemmet. Att ens kryssa runt där är ett jobb för en orienterare. Det är rätt kallt där också. Fastighetsskötaren i vårt hus jobbar visst bara mellan 9.30-10 på måndagar och när jag för tre veckor sen bad om den tydligen helt orimliga funktionen att själv kunna sänka värmen på elementen för att det var som en öken där inne så blev resultatet att jag nu inte har någon värme. Alls. Nu ringde det plötsligt en rörmokare som tydligen tyckte värme i november var rimligt och även tyckte att det inte var helt idiotiskt att vilja kunna välja nivåer mellan iskallt och stekhett. Det är jag tacksam för. Det och en mild höst. 

Inga kommentarer: