lördag 23 november 2013

Flykten

Kom hem igen i förmiddags efter att mycket riktigt ha skrattat och vinat mig själv snäll igen. Snäll och dödsbakis. Var hemma kanske en kvart innan jag slutligen gav vika för tanken åt att leva lite mer som en människa och lite mindre som man gör där just nu, packade en väska och drog. 

Och vilken grej, i den här lägenheten kan man GÅ PÅ golvet? Man diskar inte i handfatet och behöver heller inte koka vatten i en vattenkokare på hallgolvet. Garderoberna är inte inplastade och hur noga jag än tittar kan jag inte se att det står två kylskåp, en diskmaskin, köksskåp, spis och ugn någonstans i hela vardagsrummet. Vet ni vad mer, det finns VÄRME i elementen. Vem kunde ana? 

Plus, mysigt att vara lite låtsassambo några dagar. Saknar Katten som även han är utplacerad från byggarbetsplatsen jag kallar hem.

Inga kommentarer: