fredag 8 november 2013

"Äh jag vet inte men det där låter ju bara som ännu en lucka i den dysfunktionella julkalendern du alltid kör?"

Gamla goda vänner va? Där kan man alltid lita på osentimental, och en smula brutal, ärlighet. Har suttit nästan två timmar i telefon med en av mina bästa vänner vilket är tämligen unikt då både han och jag tycker långa telefonsamtal är skittråkiga men avstånd skapar undantag och nu saknar jag honom så himla mycket att ett varmt högeröra och rastlösa händer var värda.

Jag är hemma ikväll och efter tre veckor utan en enda ensam egen kväll utan någonting alls är helt ljuvligt. Att bygga kök i ikeas jobbiga simulator, igen, pga idiotlösningen dom presenterade igår, är inte på kartan. Ögonen går i kors och vilken skillnad kan det göra att beställa allt idag eller imorgon egentligen? Jag ska ge mig på min lilla bokhögen och ta en efterlängtad date med mitt badkar. Mer spännande än så blir icke den här fredagskvällen. Och fira att det gick att köpa en dimmer och sänka ner ljuset på den stora sladdhärvan jag köpte igår så man kan använda den utan att bli blind. 

Inga kommentarer: