torsdag 21 november 2013

Fokusskifte

Bra grej annars med att flera mer eller mindre rimliga skäl till frustration tydligen är ett gyllene tillfälle att ta ut allt på kroppen. Eller, det var bra tills jag tror att jag sträckte vaden idag men innan dess insåg jag precis att jag har gymmat, spinnat eller joggat fjorton av de senaste arton dagarna. Det förklarar också varför jag har varit helt sjukt hungrig i en vecka. Spelar ingen roll vad jag stoppar i mig, hungrig en timme senare ändå. Ändå rätt bra jobbat för nån som har en lång och gedigen träning i att undvika att träna. Slog personligt rekord i knäböj idag med mer än halva min egen kroppsvikt på stången. Jag står alltså på fullaste allvar och lyfter stänger bland biffarna i en Hornstullsk källare utan att det ens känns konstigt. Mycket märkligt, vet knappt vem jag är längre. Eller hur tusan jag lyckades sträcka vaden, nu när jag tänker efter.

Inga kommentarer: