torsdag 21 november 2013

Mantra

Det kommer bli bra. Det är snart över upprepas tretusen gånger per dag.

06.30 vaknade jag av en nyckel i låset och kaklaren stövlade in. Upp och på med kläder som blixten. Höll mig borta till 19.30 men mötte dom ändå när jag kom hem. Dom jobbar jättehårt och jag känner mig som jordens jävla häxa när jag nu står här och tittar och velar om huruvida jag ska bry mig om att klaga/korrigera på saker ikväll med. För visst fixade dom uttagen som diffade i höjd. På ENA väggen. Den jag pekade på. Typ som att jag skulle vara magiskt blind för den andra. Tog för givet att jag gjorde det klart vad jag ansåg om nivåer på eluttag i största allmänhet.

Hur tuff får man vara? Dom hatar mig nu, jag vet det. Har redan tvingat dom att spåra om uttagen en gång och nu sitter kaklet. Sa dessutom blankt nej när dom på eget initiativ tänkte skarva ett svårkaklat hörn vilket resulterade i att han fick riva en rad och göra om, göra rätt. Å andra sidan, det är inte gratis det här, det är en tjänst jag köper. Helvete.

Inga kommentarer: