torsdag 22 mars 2012

Tröttma

Bet mig i tungan länge angående den där länken som florerar på FB om gruppvåldtäkten på en ung kvinna. Det är klart det är vidrigt, ingen tycker det är ok men jag tror inte hälften av dom som delar den vet vart dom länkar. Jag gör också sådär ibland, länkar utan att undersöka så jag kanske inte borde kasta spjut i radhus (mycket internt, mycket roligt) men jag kunde inte låta bli att säga något. Och nu går jag och tänker på vad man egentligen borde göra. Ta bort folk, vilken nytta gör det? Kasta sig in i meningslösa cirkelresonemang som ändå inte förstås? Titta bort? Blir mer och mer irriterad på den där Facebooken för var dag som går och raderar folk på daglig basis av olika skäl, att dom stör mig eller att jag bara känner att det inte finns något skäl att vara "vän" men i samma takt tillkommer det nya, oftast på slentrian eller av taktiska skäl och jag borde nog egentligen bara radera mig själv. Men det kommer ju inte hända. Så jag blir trött istället. Tröttsamt.

Inga kommentarer: