lördag 17 mars 2012

Smartness

Lördag morgon 09.30 står jag alltså och begrundar en iprickad sortimentslista och bygger i tanken en vinlista utifrån en meny som inte ens finns än. Tänker att jag inte får glömma att ringa ett samtal vid tolv och konfirmera ett möte. Dom visste nog vad dom gjorde när dom skickade mig till Frankrike, Champagne är inte en helt dålig motivationshöjare.

Igår vid 7, strax efter jag la ner jobbet för dagen var det som att sticka hål på en ballong. Jag låg i soffan som ett litet urpyst skal och hörde mobilen vibrera i köket utan att ens överväga att orka resa mig för att kolla vem det var som helt säkert ville på lite fredagsgalej. Tror det får bli hemmakatt av den här helgen. Men först, yoga. Mitt psyke trivdes bra hopkrupen i soffan men ryggen föredrar fortfarande att inte sitta still alltför mycket.

Inga kommentarer: