lördag 31 mars 2012

När lammen tystnar

Ärligt, det är KAOS hos mig. I flera veckor har jag använt mitt hem som en avlastningscentral där jag i olika hörn dumpar allt jag inte vet vart jag ska göra av och som omklädningsrum. Det ser ut ungefär som the average provningsrum på HM en lönefredag i och omkring min garderob. Vid rea. Vid en närmare titt är jag övertygad om att jag skulle kunna kasta bort 70% av allt därinne utan att sakna det nämnvärt. Men jag är jag och en hamster och gör det aldrig. Och nu ringde Linn, organisationens ohotade översteprästinna, och ville komma bort på umgänge. Frivilligt.

Lite som att kasta in ett lamm till lejon. Hon har ingen aning om vad hon har gjort. Om hon inte hinner läsa det här på bussen hit såklart. I såna fall Linnsan, betrakta dig som varnad.

Inga kommentarer: