fredag 9 mars 2012

Never again is what she swore the time before

Alternativ rubrik: Min kompis Jossan, del 2.

För hundra år sen, när jag och J var tio år yngre och hade samma frisyr dök en kille på oss ute på krogen. Han jobbade åt hårvårdsmärket Sebastian och visste inte till sig av lycka över att ha hittat en yin-yang combo av afros i Sundsvall. Vi var bägge krulliga med stort hår, hon blond och blåögd, jag mörk och brunögd. Efter att ha mutat oss med en kasse balsam (det gott folk är och var hårdvaluta i vår toviga värld) lät vi oss friseras och gå en visning.

När dagen var slut var Jossan morotsröd och jag hade en pikant nyans av blåbär. Jag färgade mitt svart. Hon försökte avfärga sitt och grät. Jag fick precis ett mms. Hon har alltså försökt avfärga sitt numera bruna hår tillbaka till det blonda och tadaaa...hello carrot-top!

Ah, the memories. Blir helt nostalgisk här. Skulle tro att hon grinar.

Inga kommentarer: