fredag 2 september 2011

No can do that superwoman thing

Jag vill också vara en av dom där som i perfekt balans har snyggt hemma, tränar regelbundet, jobbar, umgås med sina vänner, fixar  sin utbildning, bakar sitt eget jäkla bröd och är snygga i håret under tiden.

Jag började nytt jobb igår. Det var skoj och gick bra men jag får sån himla ångest över hur jag ska hinna med. Hinner inte tänka ut en enda tanke innan sjutton andra drar i uppmärksamheten och skolan? Skolan är en ångestklump storlek Europa i magen. Tre veckor minus två dagar till den största tentan i den enda kursen jag faktiskt tycker är riktigt viktigt och jag är nära panik. Jag har exakt 7 lediga dagar på mig att läsa in lagar, jordar, klimat, produktion och producenter i ungefär hela världen. Det där med snyggt hemma, umgås med vänner, joggingturer och snygg frisyr får vänta. För att inte tala om brödet. Mycket lite mening med att baka bröd när man prioriterar sömn före frukost.

Inga kommentarer: