onsdag 14 september 2011

Mamma recenserar min facebookprofilbild

-Helena var här igår (mammas bästa vän och min gudmor).
-Ok.
-Hon tyckte du var fin på din facebookbild.
-Jaha, vad fint.
-Det tycker inte jag.
-...ok? Vaddårå?
-Du ser trött ut.
-Jag ÄR trött.
-Äter du?
-Ja.
-Sover du?
-Nja.
-Jag visste det, du borde verkligen bo lite (-hejdå) närmre, det är inget fel på Göte(-hejdå)borg. Faktiskt.
-Hejdå.

Alldeles bortsett från den allmänna tjatigheten i den här Göteborgsdiskussionen som nu närmar sig femton års ålder så fattar jag inte riktigt vad hon tänker, att vi ska bli sambos på gamla dar? Att hon ska komma hem till mig och se till att jag äter min sallad och läsa godnattsaga? Jag fyller trettio år om några veckor, flyttade hemifrån när jag var sjutton. Tydligen märkte hon inte riktigt att allt det hände. Och hur tänkte jag när jag hjälpte henne skapa ett facebookkonto?

Inga kommentarer: