tisdag 13 september 2011

Hur tänkte jag där?

Geografi var mitt absolut sämsta ämne i grundskolan. Jag tycker det är makalöst trist, vet inte vad som är upp och ner på en karta och vet hälften av tiden knappt vart jag är. Jag skulle inte kunna peka ut...säg Närke, på en karta om någon så höll en pistol mot huvudet på mig.

Och jag bestämmer mig för att läsa till Sommelier? Fattar ni hur mycket geografi som är inblandat? Självhatet nu. Enormt räcker inte. Jag har suttit och stirrat ner i kartböcker i 12 timmar nu och DET FASTNAR INTE, Europa är ok (minus Norden och typ det mesta av Baltikum men det är just i det här sammanhanget ointressant), resten av världen kan vad mig anbelangar dra åt helvete nu.

Edit: Jag googlade precis för att bekräfta för mig själv att halva Ryssland ligger i Europa. Nu förstår ni nivån. Så med Europa menar jag i princip Frankrike, Italien, Spanien, Portugal, Tyskland och Österrike. Nån liten avstickare i Ungern (som jag inte riktigt vet var det ligger btw) och Grekland typ. Och säkert nåt mer, som jag har glömt. Skjut mig.

Inga kommentarer: