tisdag 6 september 2011

Istället för jordmåner i Sonoma

Egentligen känns det rätt töntigt och förmätet att svara på såna här enkätfrågor men jag tycker dom skoj att läsa hos andra. Dessutom är det så pass många som läser här nu att det inte bara kan handla om dom närmast sörjande så det kan väl vara sköj? Ett tredje skäl är att om jag var ett barn så skulle mina föräldrar säga att hon är inne i nån fas om mig nu. Fasen består av väldigt mycket analyserande av saker som varken är viktiga eller bör analyseras och kan mycket väl handla om att jag gör nästan vad som helst för att slippa ta tag i mitt skolarbete. Så, här, rakt snodd från Linn.


BRUKAR DU KOMMA I TID:
Ja, närmast pedantiskt. Åtminstone till jobb och när jag ska möta upp nån.

HAR DU BRA KONDITION:
Det har jag svårt att tro. Det var så länge sen jag provade att det enda logiska borde vara att jag inte har det.

NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:
Omedvetet av en klasskamrat förra veckan. Jag märkte det inte förrän hon la ut en bild av mig där jag sitter och spelar Wordfeud mitt under en föreläsning på fejjan. Taskigt. Tror jag såg nån fotoblixt när vi drack vin efter jobbet i lördags också men jag är inte säker.

HUR KÄNNER DU DIG NU:
Aningen febrig. Fast det kan vara ett utslag av hypokondri. Man vet inte.

VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Svart.

KAN DU LAGA MAT:

Ja det kan jag väl men jag tycker det är så tråkigt att laga till mig själv och äter dessutom oftast på jobbet så jag gör det inte så ofta. 

VAD PLUGGAR DU:
Sprit. På riktigt alltså. Eller dryck om vi ska vara noga.

BLIR DU BRA PÅ KORT:
Alltför sällan men det händer. Däremot blir jag aldrig snygg när jag försöker fota mig själv. Aldrig. Rätt trist.

NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
Nån gång förra veckan när jag såg en dokumentär om ett lejon som såldes på Harrods på sjuttiotalet men så småningom släpps ut i det fria. Minns faktiskt inte riktigt sist jag grät av något som inte hade med tv att göra. I början av sommaren? Om det var senare så har det i allafall gått över för jag minns det inte.

VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Nej.

HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:

Den var inte dålig men väldigt vardaglig. Jag pluggade, åt mat, tog en kort promenad och mötte en väninna. Pluggade mer, pratade i telefon och gick och la mig. Typ.

DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Kaffe. Helst med mjölk.

ÄR DU NYTTIG:
Nä. Oftast inte.

HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB:
Ja? (Här börjar jag ana att den här enkäten är för folk i tonåren)

ÄR DU BLYG:
Nja. Min lägstanivå på blyghet är hög. Jag varken stammar, rodnar eller vill dö när jag har med okända människor att göra och jag kan överleva en hel fest utan att hålla någon jag känner i handen eller hänga i ett hörn. Däremot kan det ta rätt lång tid för mig att känna mig hundraprocentigt bekväm med folk. Det har liksom inte med tidsperiod att göra utan mer om den tiden det tar innan jag kan dra brutala skämt och känna mig trygg med att den andre inte tror att jag tycker vuxenmobbing är svinkul på riktigt och liknande. När personen/erna det gäller greppar när jag är ironisk eller inte.Typ.

VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
Jag vaknade halv nio men låg kvar och funderade på om jag inte var sjuk fram till halv tio. Sen bestämde jag mig för att jag inte var det och klev upp. Nu är jag tveksam.

VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
Minns inte? Jo, det var nog sist jag var hos min mamma, runt påsk. Mario Cart.

VILKET TV-SPEL ÄR DITT FAVORITSPEL?
Jag gillar verkligen Super Mario men i mer modern tid har jag helt otippat spelat ganska mycket Grand Theft Auto men det var några år sen.
HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
Väldigt olika. Jag kan ha skogshuggarspritsinne och jag kan bli lullig på ett glas vin. Beror inte ens på om jag har ätit bra/sovit bra eller inte, hormoner kanske?

HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Ja. Men inte dom senaste tio åren. Tror jag.

JAG SOVER:
När jag väl sover, bra. Har ofta lite insomningsissues dock.

VAD SA DU SENAST?
Hörs sen, puss.

VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?
Av typen bo i tält och ha leriga skor? Nej. Av typen glid runt och drick vin och se på lite band i 10 timmar, ja.

VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Beror på orsak/objekt. Mamma, Jossan, Anette, David eller Mia ligger högt på listan.

VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
Lite jäkla disciplin.

HAR DU SNYGGA SKOR:
Inte tillräckligt många. Någonsin. Jag har massa skor, alltså typ 30 par men går 9 av tio gånger omkring i slitna Converse även om den siffran så sakteliga går mot det bättre. 
VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
Mm, jag är vaken. (Ljug)

HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT:
Ja.

HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
Nej.

HAR DU KÖRKORT:

Ja. Än så länge. Mirakulöst.

ÄR DU ENSAM NU:
Ja, en liten stund till.

VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?
Gud vad trist. Jag har inget kul svar på den här frågan. Jag pluggar och jag jobbar. Resten är bara dåligt samvete.

Inga kommentarer: