tisdag 20 september 2011

Lyckohjulet

Mina klasskamrater har varit vrak sen i söndags kväll när vi samlades. Jag har varit lugn. Overkligt lugnt. Retats över panikpluggningar och skrattat åt min roomies utbrott om Bourgognes Grand Cru´n vid tvåsnåret inatt. Nu sitter dom här bredvid mig i soffan och kollar Idol i lugn och ro medans jag tuggar sönder mina nagelband och rabblar, cru´s, Chateau´s och distrikt som en liten papegoja.

Nu, exakt tolv timmar innan tentan slog nervositeten till i mig. Jag är väl medveten om att jag inte läste en rad från maj-september och att jag verkligen borde ha gjort det. Det här går inte att läsa in på tre veckor. Jag är också väl medveten om att jag är ganska duktig på en hel del ändå och det mesta nu hänger på vad som kommer komma upp i morgon. Fel frågor och det går åt skogen, rätt frågor och jag kan kliva ut med ett högt betyg. Håll en extra tumme för mig imorgon, ok? Ok.