söndag 28 november 2010

Midnight train...till Båstad

Klasskamraten som brukar köra ner till Båstad kan inte åka den här gången. Tänkte ta Fia Fiesta och köra själv men efter att ha tittat på väderleksprognosen och läst tidningarna den senaste veckan om långtradare som har blåst av vägen jag i såna fall skulle köra fick det bli tåg. Hon är fin Fia men nån direkt tungviktare på vinterväg är hon inte.

Så, nattåg alltså.
Sovhytt.
Jag har onda aningar om det här.

Eftersom min andra klasskamrat är av manlig modell fick det bli en mix-vagn. Jag är helt säker på att jag kommer få dela hytt med nån snarkande gubbe, kommer ligga vaken tills minuterna innan vi ska av i Helsingborg, missa anslutningen och komma sent, och sur, till Båstad. Av erfarenhet sen tidigare tillfällen så vet jag att om det är nån som hör sin väckarklocka sämre än vad jag gör så är det min klasskamrat, Drivan har tunna väggar och sist var det HANS klocka som väckte mig från rummet bredvid. Lustigt eftersom min egen placerad 20cm från mitt öra inte lyckades med detsamma.

Inga kommentarer: