lördag 20 november 2010

Day 07 – Your best friend

Jag är nog väldigt lyckligt lottad här för jag har flera stycken. Precis som allt annat i mitt liv är dom ganska utspridda och umgås inte direkt med varandra även om dom är bekanta.

Jag har hon jag träffade när jag var femton, hon vars dotter är min guddotter.
Jag har hon jag träffade på krogen för kanske åtta år sen, hon som ifrågasatte att mitt hår var mitt (det är det).
Jag har han jag träffade en svinkall vinter med tidiga morgnar och ett helt gäng livskriser.
Jag har hon jag jobbat med och bott lite med när jag sålde bilen, hyrde ut lägenheten och åkte till andra sidan jorden.

Den enda som bor nära mig nu är han med dom kalla morgnarna och hon med guddottern, dom andra två är norröver. Dom är väldigt olika varandra och lever helt olika liv, vissa har barn, en har hästar, tre bor i hus, en har en rödhårig tvilling, en har en syster som jag också tycker väldigt mycket om. Dom är väldigt olika varandra men dom har förutom mig alla gemensamt att dom är kloka, varma och har lite sjuk humor.

Det är just nu inte dom personer jag hänger som mest med, mest av utspriddhetsskäl men även lite av väldigt olika tider men det är dom jag pratar mest med och kan berätta precis vad som helst för. Högt som lågt. Och hon älskar dom alla.

Inga kommentarer: