torsdag 19 december 2013

Vad det har kommit till

Att hela vårt lilla cirkelträningspass utbröt i värsta kramkalaset igår och att jag är uppriktigt lite deppig över att det är pausat till efter nyår nu? Vem hade kunnat ana att jag nånsin skulle sakna att hoppa hysteriska intervaller hopprep blandat med dragkamper, mördar-burpees och konkurrera om tyngsta stången på hälften av stationerna. Så osannolikt att det nästan blir logiskt. Borde ha vant mig vid alla plötsliga vändningar mitt psyke bestämmer sig för att ta med ojämna mellanrum. 

I övrigt är mitt kök nästan, nästan klart. En lucka saknas (jävla, jävla Ikea) men i övrigt, fix färdigt! Och så fint. LÅG på köksgolvet och bara tittade en kvart under ett telefonhäng igår. Inga mer fula högblanka luckor utan handtag. Inget turkos kakel, vilket jag visserligen nästan blev hjärntvättad att gilla. Vande mig dock aldrig vid den rosa-vit-vinröda, väldigt märkliga, bården. Eller den bajsbruna bänkskivan. Och nu är det borta. Väck. Nu är det visserligen rätt mycket pyssel kvar och väldigt lite tid över men på lördag hoppas jag hinna flytta in allt från vardagsrummet, hämta min katt från kollot och reclaima mitt hem innan jag ska lämna över både katt och hem till nån annan och åka och fira jul.

Åh, och om nån mot förmodan behöver en äldre men fullt fungerande kyl/frys så står det ett sånt i mitt vardagsrum som man få bara man är stark nog att lyfta ut det.

Inga kommentarer: