onsdag 11 december 2013

Saker jag är avundsjuk på

Folk som kan ha lugg. Fikade med min kompis och hennes nyklippta lugg idag och är SÅ nära att gå lös med saxen här hemma nu. Jag har inte haft lugg sen jag var åtta och ja..milt sagt var det ingen hit. Såg lite ut som Per Gessle på tiden Joyride var en hit. Men jag tänker att jag har lite mindre tjockt och krulligt hår nu? Plus en smula mer koll på stylingprodukter ( läs Blåvitts egna tvål och möjligtvis nån stackars balsamflaska) än vad jag och min pappa hade på åttitalet. Å andra sidan, det är få saker jag tycker är så fantastiskt tråkigt som att ägna mer än max 10 minuter per dag åt mitt hår, och då räknar jag in tiden det tar att tvätta det och reda ut tovorna i duschen. Att hålla på och platta det pallar jag sällan speciellt ofta och definitivt inte nu med dels vinterfukt och dels att jag blir genomsvettig på gymet mest varenda dag. Orka.

Men jag är helt fixerad nu. Måste gå och sova innan jag hittar en sax i röran här inne.

Inga kommentarer: