tisdag 17 december 2013

Trettisextusensexhundra minuter musik

Hörde en låt jag blev tvungen att Shazama idag pga fin. Så förvånad att upptäcka att det var Hoffmaestro som gör den? 2005? Långt ifrån överförtjust i dom annars och har inte ett spår av ett minne att jag ens har hört den här låten innan. Lyssnar tydligen mest bara på långsamt och mjukt nu. Tokig i den här med. Och plötsligt lyssnar jag tydligen på Drake med? En annan icke-favorit. Och den här? Har aldrig ens lyssnat på en enda låt av Beach House annars.

Och tillsammans med Säkert´s Influensa är det allt jag behöver. Jobbar lite så, lyssnar på samma fem låtar om och om igen tills jag inte orkar höra dom på år efteråt.

Annars har 2013 tydligen sett ut såhär. En himla massa A$AP Rocky tydligen. Åh, på tal honom. Hans kollektivbroder A$AP Ferg är det enda av min gamla välbekanta musiksmak som ryms bland mjukismusiken däruppe nu.




1 kommentar:

Bubbel sa...

Själv kör jag med hörsnäckor och humörsanpassade youtube-slingor på jobbet, funkar toppen!;)