lördag 21 december 2013

Jajaja, jag vet att julen är till för att umgås med nära och kära och det ska jag absolut. Jag tänker bara att dom kan umgås lite kring mig när jag ligger i soffan och plöjer kultur och mat. Jag är laddad med böcker så det täcker julen men jag behöver alltid boktips. Fast framför allt nu behöver jag tips på bra serie att fastna i. Gärna lite dramatiskt. Det gör inte ens nåt om det är lite kladdigt men jag vill liksom sugas in i det och fastna där och sörja när det tar slut. Såna serier. Det vi kan hoppa över pga sett eller halvsett senaste åren är:

Greys
Friday Nights Light
True Blood
Sons of Anarchy
In Practice
The big C
New Girl
Girls
Den där med hon som flyttar till Texas från NY för att jobba som läkare som jag inte minns vad den heter.
Les Revenants

Var nog allt tror jag. Och kom ihåg nu, det ska helst komma tårar minst en gång per avsnitt. Tips?

4 kommentarer:

emma sofie w sa...

Det jag plöjt på sistone är

Scandal (SÅ BRA!)
Revenge
West wing
Homeland

emma sofie w sa...

Och lyckades skicka innan jag var klar. Började precis se House of cards, vilken verkar bra. Orange is the new black kanske också? Tårar vet jag inte om det kommer, men skulle verkligen rekommendera Scandal, så himla spännande och bra.

Omomigen sa...

Tack! Ska genast kolla upp.

Pak-P sa...

Om man även får rekommendera töntserier så vill jag tillägga Nashville, Arrow och Chicago Fire (de två senare kanske mest pga snygga muskulösa män). Inget gråtkalas utlovas men åtminstone lite drama, kärlek och cliffhangers.

Inom den mer lättsamma kategorin tycker jag The Mindy Project är himla (ibland skratta rakt ut) underhållande.

Downton Abbey är inte heller dumt om man gillar kostymdraman anno 1910-20-tal. Julspecial på g nu i dagarna också!