söndag 8 december 2013

Crazy person

Alltså, inser ni den magiska lyxen i en diskho med avlopp efter tre veckor med snabbkaffekoppar hastigt ursköljda i handfatet?

Idag har rörmokaren och elektrikern varit här och kopplat på alla maskiner. Jag går omkring som en galen person och okynnesvärmer upp ugnen till max, spolar vatten på ingenting och öppnar -den tomma -kylen gång på gång bara för att jag kan. 

Nu premiärkör jag något form av tolvminuters sköljningsprogram på diskmaskinen och biter på naglar pga kom på för sent att det kan bli lite tungt att få tag på en rörmokare 22.30 en söndagskväll om det skulle visa sig att den är pajj och vatten kommer överallt. Tex på all nylagd plank här som jag har legat på alla fyra och oljat större delen av gårdagen. Efter att jag tack vare hjälte-kompisar överlevde punka-incidenten dvs. 

Linn tror att hon kommer bli crazy person som mumlandes går och tar på alla saker om hon får göra om hemma. Jag är redan där. Om jag nu bara snart får igen alla fronter från lackeraren kan det vara klart här om en vecka. Ämnar då icke lämna hemmet i annat än undantagsfall som tex arbete före jul.

Inga kommentarer: