fredag 6 december 2013

Längt

Kan knappt komma på när jag längtade hem så här mycket. Har på många vis haft en monumental skitvecka bortsett ett par få ljusglimtar. Sen kommer jag på att jag på fullt allvar inte har haft så stökigt hemma sedan jag vid sjutton års ålder flyttade hemifrån och insåg att ingen städade om inte jag gjorde det. Har sedan dess utvecklat en sån allergi mot rörigt hem att jag får utslag när det ligger grejer överallt att jag kommer behöva lobotomera mig om jag nånsin får barn.

Nu är det inte lathet som står i vägen, det är renoveringsbaserat och jag har aldrig längtat så mycket i hela mitt liv efter att få röja, damma och skura. Det och en diskho, så innerligt trött på att skölja snabbkaffekoppar i handfatet och leva på take away. Killen på hörnet har börjat packa ihop en kebabsallad minus lök plus extra fefferoni så fort han ser skymten av mig genom fönstret. Men om jag har riktig tur kommer häll, ugn, ho, kyl, frys och diskmaskin vara påkopplade när jag kommer hem idag. Alla fronter verkar vara en vecka bort men golvet tänkte jag behandla över helgen. 

Snart, snart är det här klart. Halleluja.

Inga kommentarer: