söndag 15 december 2013

Utslagen

Om det är någon gång en skulle behöva ta sig iväg och träna skulle det väl vara dagen efter man har ätit vulgärt mycket mat, kan för övrigt varmt rekommendera dessertbordet på Operakällarens julbord, herregud. Problemet med det här är de precis lika vulgära mängderna öl, vin och sprit som liksom kom på köpet. Jag är helt pajj. Ligger som en utslagen säl på soffan och försöker i mitt huvud reda ut hur jag ska lyckas tömma bilen på köksluckor, omorganisera allt igen så att jag inte behöver gå in i köket förrän imorgon och sedan samla på mig energi nog för att vaxa golvet en sista gång innan hantverkarna kommer och slutför köket imorgon. Skura och sedan ligga på alla fyra och gnugga med det där kladdt i timmar. Igen.

MEN SLUTFÖR KÖKET? Halleluja.

Ironin nu i att jag rent tekniskt skulle kunna göra nåt ätbart därute, är hungrigare än nånsin pga överätning igår och dessutom har säkert sex snabbmatsställen inom en radie av 100 meter men icke kan ta mig ur soffan. Träna ligger rätt långt ner på dagens priolista trots allt.

Inga kommentarer: