fredag 20 december 2013

Sak jag jobbar hårt för att inte tänka på

Hur mycket mäklaren värderade upp lägenheten innan jag renoverade köket. Om hon är ens lite trovärdig och Stockholms bostadsmarknad är lika överhettad som vanligt i januari så borde jag i princip kunna tjäna mer pengar på att sälja den och dra och surfa på, låt oss säga Bali, än på att stanna här och jobba bortåt ett år eller så. Om jag nu ska jobba efter samma taktik som jag använder när jag köper saker på rea alltså. 

Jag säger inte att det är en bra taktik. Jag säger bara att det är min taktik. Det är på det stora hela väldigt sällan samma sak när det gäller reor och rätt många andra saker. 

Jag och en av mina bästa lovade dyrt och heligt sittandes med fötterna dinglandes från en kajkant i höstas att 2014 ska bli året när ab-so-lut inget stort händer. Inga draman, stora flyttar, stora beslut eller något alls som rubbar rutinen mer än att byta märke på tandkrämen. Om jag inte hinner vädra ut allt det här krypet under skinnet jag har inom två veckor lär det bli ett löfte jag får svårt att hålla. 

Inga kommentarer: