söndag 22 december 2013

Tar det tillbaka

Så konstigt att vakna här och det nästan ser ut som ett vanligt hem? Ägnade exakt hela dagen igår till att skänka bort kylskåp på Blocket, bära saker upp och ner från vinden, skura och stapla ihop säckar med betong och hinkar med färg i ett hörn. Sortera in köksprylar i skåp och diska upp allt igen. 

Köket är inte helt klart men 90 procent funktionellt. Katten är hemma. Man snubblar inte på någonting alls när man försöker röra sig här för första gången på en månad. Ljuvligt. 

Himla synd att jag måste dra härifrån idag faktiskt men ändå väldigt smidigt att en kompis mamma med sambo vill bo här över jul med katten så jag kan få åka till min mamma med sambo och dra runt i pyjamas i fyra dygn. Det är ungefär enda platsen i världen jag inte blir rastlös på. Har inte hunnit varit vaken här i mer än två timmar innan jag börjar fundera på att själv plocka fram sågen och dra igång nya projekt istället för att vänta till efter jul så det är nog för allas bästa att jag inte har tid.

Inga kommentarer: