måndag 30 december 2013

Gott slut, ny giv

Tänkte stanna kvar i stan över nyår. Kanske till och med -på grund av total icke-inspiration i år - stanna hemma och göra inget alls. Faktum är att det enda som stoppade mig från just det är att det känns lika socialt accepterat som pedofili, hustrumisshandel och att råna gamlingar.   Ett annat bra alternativ ligger i Norrland och det orkade jag inte pga meckigt men huxflux idag på en impuls och en kvart hade jag ordnat skjuts, ledigt och kattvakt. Så nu blir det så. Överväger att stanna hela vägen över helgen. 

Det här med att mitt ex flyttade till Stockholm och lika gärna kan sova hos mig som hos sig om jag är borta och han inte är det är kanske det bästa arrangemang han och jag nånsin haft. Han har en nyckel och jag kan dra iväg impulsivt och det enda vi ser av varandra är en renbäddad säng (han) och rester av dillchips och mjölk (jag). Sån läskig snackskombo, borde förstått redan där att det aldrig skulle hålla. Har iofs inget emot att se honom heller men det hela är ändå väldigt praktiskt. Och, faktum är att det från början delvis är hans katt. Han kan gott ta igen 7 år av frånvarande faderskap. Hur jag än älskar den där hårbollen finns det ingen effektivare fotboja än husdjur och utan föräldrar här är en gammal flamma ett väldigt bra alternativ.

Så hej resväskan igen. Det verkar som vi kommer se väldigt mycket av varandra 2014 så vi kan lika gärna börja nu.

Inga kommentarer: