måndag 24 januari 2011

Söndagsräddning

Det är väldigt mycket all work and no play i mitt liv nu. Skittråkigt, på ren svenska. Helgen aspirerade till att bli årets tråkigaste med pendling mellan arbete och hem/skolböcker och inget mer än så men räddades upp med världens bästa söndagshäng. Hemgjord pizza, surrsurr och en snabbis nere på Judith och Bertil. Promenerade hem efteråt, från ena sidan söder till den andra och konstaterade ytterliggare en sak som jag gillar med Sthlm. Det är i princip alltid folk i rörelse. Jag kan gå hem mitt i söndagsnatten och är inte skraj, nån krog är fortfarande öppen, det är lite folk på gatorna och taxibilar i rörelse. Det är skönt, jag gillar känslan av att det lever 24/7 och inte bara ett begränsat antal timmar fredag och lördag kväll.

Inga kommentarer: