måndag 17 januari 2011

När mormor var liten

Jag är i Båstad. Sporthotellet Drivan -så ses vi igen.
Jag kom nyss på att studentpris på Drivan för tre nätter ger samma månadskostnad som min stockholms-etta men här ingår sängkläder. Och teve. Hade det funnits badkar hade jag nog övervägt en permanent flytt fram till sommaren.

Allafall, min tv är ju pajj sen mellandagarna och jag har visst blivit precis som en av mina första barndomsvänner. Hemma hos henne fick dom knappt se på tv. Tv-tittandet var strikt reglerat och följdaktligen var hon helt sjukt fascinerad av hela konceptet "rörlig bild". Hemma hos mig var det mesta rätt oreglerat och jag var ganska ointresserad av teven. Jag minns att jag tyckte det var skittråkigt att leka hemma hos mig med henne för hon blev fullkomligt absorberad av teven. Kunde se vad som helst i timmar.

Sån är jag nu. Har precis kommit på mig själv med att titta på nästan hela tv-sporten.

(naturligtvis istället för att läsa på om tillåtna portvins-druvor eller om jorden möjligtvis skulle gå under om nån utanför ett trappist-kloster skulle komma på den, fasansfulla, tanken att kalla sitt stackars öl för trappist-öl)

Inga kommentarer: