måndag 3 januari 2011

Det stora ångestmailet

Jag har haft ett oöppnat mail i min inkorg i över en månad nu. Varje gång jag kollar mina mail ser jag det, kollar dom andra svinfort och stänger sen mailen. Fort som attans. Jag vet vad det innehåller. Det är instruktioner till min tenta om ett par veckor + två hemtentor med ett bäst-före-datum som kommer rusande mot mig som ett tåg.

Ett tåg som jag står som ett paralyserat rådjur framför.

Tänkte öppna det här mailet nu.
Kanske borde haft nån form av alkohol alternativt lite lugnande medicin framför mig istället för en, i sammmanhanget, helt värdelös kopp thé. Jag har inte pluggat ens i närheten som jag borde ha pluggat och vet inte heller vart jag ska hitta energin till att göra det. Jag har liksom inte riktigt fattat varför jag har varit så himla trött på sistone men det börjar klarna. Åt nyss en sushi-lunch med update och när jag hör mig själv berätta vad jag gör och vad jag har gjort det sista halvåret så inser jag ju att det är mer än vad jag själv tror. Samtidigt har jag ägnat mycket kraft, tid och energi åt en massa personligt junk. Jag pluggar heltid (nä, i timmar sett gör jag inte det men det är en heltidsutbildning) utan att ta en krona i lån eller bidrag och jobbar följdaktligen för mitt uppehälle. Jag har flyttat från tryggheten här hemma i norr-staden och börjat skapa mig ett liv någon annanstans. Det kanske inte är så konstigt att jag är trött.

Problemet med det är att jag inte har tid att vara trött.

Nu.
Nu ska jag sluta tycka synd om mig själv och öppna det.
Ett två tre på det fjärde ska det ske.

Inga kommentarer: