måndag 3 januari 2011

Hem

Jag har ju som sagt flyttat 4 gånger på ett år. Ett enda av dom 4 hemmen har rent tekniskt varit mitt eget, lustigt nog är det inte i det jag har känt mig mest hemma.

Hur som helst, jag är skitless på min boendesituation. Jag hyr i andra hand i Stockholm och hur själv ut min bostadsrätt i Sundsvall. Jag trivs alldeles utmärkt i kvarteren jag bor i men lägenheten är yttepytte och framför allt så är den inte min. Den är trevlig och så men, inte min, inte mina grejer, inte min hur många av mina saker som än är där och den kostar så pass mycket att jag hellre hade lagt dom pengarna på mitt eget.

Nu går jag och velar mellan alla dom där besluten jag pratade om för några veckor sen...två har fallit helt utan att jag behövde ta några direkt aktiva beslut. Ett återstår och det påverkar liksom alltihopa. Innan jag har tagit det beslutet kan jag inte göra så mycket åt nåt annat. Hade det varit så att min lägenhet i Svallet var värd ens en tiondel av något jag vill bo i i Sthlm hade saker och ting varit lättare men det är den ju naturligtvis inte och jag måste välja hur jag vill göra med allt innan jag kan göra nåt åt boendesitsen och äntligen skaffa ett hem, som jag tänker bo i, som är mitt mitt mitt.

Välja.
Hata välja.
Ge mig alltihopa bara.

Inga kommentarer: