fredag 7 januari 2011

Kris och panik AB

Vi är inte så många på mitt jobb. Det är en liten krog med liten personalstyrka och alla är vana att hugga in där det behövs. På stora ställen har man ofta en bestämd uppgift och håller sig någorlunda till det men det funkar inte här och man får vara beredd på att sköta det mesta. Fint så, det är rätt kul och vi är rätt sammansvetsade. Problemet med det hela är när någon blir sjuk eller måste vara ledig.

Eller när alla kockar sätter sig på ett flyg till Milano och extrakocken plötsligt är spårlöst försvunnen.

Just idag är jag ledig. Jag är heller inte helt handfallen i ett kök men jag vet däremot inte hur jag ska hinna klona mig tills imorgon. Ska fundera på det hela över en soppmiddag ikväll. Med lite tur kan jag till och med ragga upp en kock nånstans på vägen.

Inga kommentarer: