lördag 31 december 2011

Tack och hej tvåtusenelva

Jag har varken minne eller tålamod för nån ambitiös 2011-lista. Det har hänt rätt mycket och på det stora hela varit ett bra mycket bättre år än 2010. Det har varit ett ganska bra år på det stora hela, utan att jämföra med något annat år. Det har varit lite jobbigt några gånger också, det ska det vara. Jag har bytt jobb massor med gånger, tagit en examen, flyttat en massa gånger, bytt yrke, träffat jättehärliga nya människor och saknat en del gamla vänner som jag har sett för lite av. Jag har kört helt sjukt många mil bil. Jag har haft väldigt roligt och varit galet trött ibland när allt ovan har blivit lite för mycket att hantera. Gråtit en skvätt ibland.

Så istället för sammanfattning, en önskelista.

2012 önskar jag mig mer:
-Struktur, ordning och reda. På det braiga sättet, inte det tråkiga.
-Ledig tid som inte bara betyder att jag har dåligt samvete över en trave skolböcker.
-Resor, den typen som inte bara handlar om hundratals mil i bilen för att ta sig från en punkt till en annan.

Och lite mindre:
-Flyttar. Ska 2012 bli året då jag inte flyttar en enda gång?! (högst otroligt, men drömma får man)
-Tjafs om småskit som bara suger energi.

Sitter här och försöker komma på vad jag ångrar och det enda jag faktiskt verkligen tycker var galet onödigt var nog att missa Prince på Way out West. Det var förjävla dumt faktiskt. Att det är vad jag minns betyder egentligen kanske inte att det borde ligga högst på den listan men faktum är att det nog är det som svider mest.

Årets skräll var väl att jag slutade jobba på krogen, den får vi nog vänta tills nästa år med att utvärdera.

I övrigt så skiner solen över Stockholm och min mascara har uppnått den perfekta segheten som den bara håller nån vecka mellan den är ny och för lös och gammal och för torr. Det ska nog bli bra det här.

4 kommentarer:

J sa...

Gott nytt år Mimmi!
2012 kommer bli ett grymt år tror jag!

Omomigen sa...

Detsamma Jannice! Ja, det ska det bli :)

S.W sa...

Det där med mascaran, håller med dig fullkomligt. Jag har alltid trott att det var mig det var något konstigt med som inte tycker att mascaran är bäst när den är helt ny. Konstigt egentligen?

Omomigen sa...

Tycker det är samma med alla, dom är alltid bäst någonstans på mitten av sin levnad :)