måndag 19 december 2011

My precious


Vi fick julklappar på jobbet idag och jag är i något form av chocktillstånd. Jag har alltid varit glad över dom julklappar jag har fått från tidigare jobb också men det här slår alla rekord med hästlängder. Så mycket att jag känner mig helt ovärdig och ba "måste jobba över tusen timmar varje månad för att försöka bli värd".  Massor med vin som jag knappast hade gått och köpt själv. Jag är ledig alla mellandagar utan att någon semester dras. Och på köksbordet ligger det en himla Ipad. En Ipad?! Jag som alltid har gått runt och tyckt dom är lite menlösa när jag redan har en dator och inte bara en utan två iphones (det är mest lite struligt iofs men himskans praktiskt när man måste kolla karta, prata telefon och spela spotify samtidigt). 

Nu?
My preeeciooous.

Just Ipaden och den extra strul-iphonen lär jag väl iofs få lämna tillbaka när jag får sparken från min provanställning pga ovärdhet. Alltså, ångesten det här genererar är ungefär likvärdig med gladheten. Vilket kanske var en smidig investering i att jag kommer jobba som en liten iller i pur skräck för ovärdhet/tacksamhet? Förutom att jag är sjukt klumpig och är livrädd för att pajja den så har jag bara jobbat strax över en månad och har inte på något vis gjort mig värd allt detta. Ju mer jag tänker på det desto otäckare blir det faktiskt.

-posted from my ipad

*skoja ba*
*vågar inte röra den*

Inga kommentarer: