söndag 4 december 2011

Lust

Jag har fått tillbaka läslusten. Jag som i hela mitt liv har plöjt romaner som om det inte fanns en morgondag har det senaste året knappt läst en bok men nu med skolan i ryggsäcken och åter i ett hem med ett badkar läses det som aldrig förr. Jag läser bäst där, i badkaret. Vilket är det största skälet till att jag inte gillar att låna böcker och alltid köper pockets. Dom brukar se lite...använda, ut när jag är klar med dom.

 Just är jag på sista sidorna av Agnés Desarthes Ät Mig. Jag har retat mig en smula på att den ibland drar iväg och bli "Chocolate:ig" men sen lugnar hon sig med det och det blir bra igen. Ungefär två kapitel kvar men jag vågar säga läsvärd redan nu.



 Innan dess läste jag Primtalens ensamhet, Paolo Giordano. Den var väl..bra. Den har vunnit massor med priser och den var verkligen...bra. Men något saknades, jag fastnade inte riktigt och slutet kändes inte tillfredsställande.


 I Barcelona läste jag En dag, David Nicholls. Fin. Feelgood med kvalitet. Läs. Vågar man se filmen?




 Också Barcelona. Vi hade hela tiden ett par timmars bilfärdmellan vingårdarna och bortsett Priorat var inte utsikten så mycket att skryta med, motorväg liksom. Hela min familj blir åksjuk bara av tanken på att läsa i en bil men det är mitt näst bästa läsarställe efter badkaret. Jag älskade den här. Den är ganska förutsägbar ibland men språket är fint och jag både skrattade och grinade lite. 

 Högre än alla himlar, Louise Boije af Gennäs. Nja, sådär va? Småbra ibland och det var väl ok men rätt trist och med tråkigt stereotypa karaktärer.

Nu har jag slut på nya böcker att läsa och måste gå till Pocketshop imorgon, några bra tips tills dess?

Inga kommentarer: