fredag 23 december 2011

Enter: Julefrid


Jag har äntligen landat på soffan hos familjen efter att spenderat hela dagen i bilen. Galen trafik, ett jäkla bråk med en gubbe om en bensinpump i Jönköping (!) och en nära-döden-upplevelse i en Göteborgsk rondell med en spårvagn. Kommer aldrig vänja mig vid dom där monstrena. Nu, när jag fick en glögg i handen inser jag att jag, glöggomanen över alla andra, knappt har smakat glögg i år? Vet inte vad som hände riktigt och det är lite sent att börja kompensera det nu. Har inte ens provat årets Blossa och då var jag ändå den som tjatade för att få en flaska undanlagd det året jag var i Australien så att jag kunde få glögg i mars när jag kom hem. Framför mig ligger en veckas powerumgänge och powerslappande. Sjukt skönt. I resväskan ligger tre olästa böcker som liksom skriker åt mig att jag ska ta en heldag i soffan med dom. Det ska nog bli bra det här.


Båda dom två översta ser ut att vara böcker om mat fast dom egentligen är vanliga romaner med en annan primär historia fast dom råkar utspela sig i en restaurang i det ena fallet och hos en matrecensent i det andra. Den sista har jag hunnit börja läsa lite i, fascinerande. 

Inga kommentarer: