söndag 18 december 2011

Flertusenkronorsfrågan

Jag tänkte ta bilen ner till västkusten till jul men blir mer och mer tveksam för varje dag. Sent igår när vi körde hem från landet (som var dundermysigt och låg i loppisheaven/Glanshammar btw) så snöade det och vägen var livsfarligt moddig och hal. Nu är det regn och plusgrader igen. Min lilla bil är bra till mycket men blöta, hala och moddiga vägar hör inte till paradgrenarna.

Kommer det hinna bli fin vinterväg/ hålla sig på tryggt plus eller ska jag ruinera mig på en sista-minuten tågbiljett dan före julafton? Hade åtminstone tur och slipper släpa katten med mig, han ska få hänga med bästis och gudbarn i jul så ett störningsmoment i trafiken är eliminerat. Kolla väderleksrapporter känns som att köpa trisslotter.

Får fnula på den. Nu julmarknad på Skansen i bästa aprilväder.

Inga kommentarer: