torsdag 22 december 2011

Sturehofsslumpen

På några dagars diff så var jag och A på Sturehof och åt middag vid den här tiden förra året också, dan innan nyårsafton var det. Då såg jag en kalufs i ögonvrån jag kände igen lagom till kaffet. Kalufsen satt (sitter) på en barndomsbekant som jag inte hade sett på åratal och som dagen innan hade kommit tillbaka efter att ha bott utomlands i flera år. Vi flyttade allihop till samma bord och sent på natten får han ett sms om att hans lillasyster precis hade fött fram en frisk och välskapt liten tjej på SöS. Vi växte alla upp i samma trappuppgång och hon var min första bästa kompis. På nästan varenda foto jag har från 3-7 års ålder finns hon med. Vi gled ifrån varandra när vi blev äldre men efter det här tog vi upp kontakten igen.

Igår, lagom till kaffet, fick jag i ögonvrån syn på en bekant ryggtavla som var precis lika fel-rätt som sist. Inte samma scenario och en helt annan person men ungefär lika osannolikt. Bord flyttades ihop och vi blev sittandes länge och hade superkul. Lite för länge och för kul kan jag konstatera idag, trafikläget igår gjorde att jag ligger galet efter idag men det får det vara värt trots att huvudet knappt hann nudda kudden inatt.

Sturehof runt jul alltså, undra vem vi ska springa ihop med nästa år?

Inga kommentarer: