torsdag 24 februari 2011

Tråkboken

Jag hatar att behöva skriva i en kalender för att styra upp mitt liv. Jag vet att det finns folk som tycker om det. Klottrar den full med allt möjligt. Sen högstadiet har jag sett tjejkompisar suttit och skrivit allt möjligt i dom där. Alltid väninnorna. För mig är känslan att behöva skriva upp en massa grejor för att veta vad, när och vart jag ska göra något ingenting annat än skitjobbig. En och annan påminnelse i mobilen och en lapp på kylskåpet räcker för mig. Roliga saker behöver jag inte skriva upp för att komma ihåg och när limiten är full för tråkigheter att komma ihåg utan kalender tappar jag typ livslusten.

Likväl HAR jag en kalender men den har mycket lite med fri vilja och glädje att göra.

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Jag fyller i de roliga sakerna på samma ställe som de tråkiga/jobbiga sakerna så att det ska se roligare ut och jag slipper tappa livslusten. Inte för att jag skulle glömma de roliga sakerna.

Omomigen sa...

Är det så man gör alltså? Fast jag tycker nog mest att dom roliga sakerna solkas ner. Jag står fast vid att jag vill leva ett liv utan alltför mycket inblandning av kalender.