torsdag 24 februari 2011

Djupa suckar

Försöker samla energi för att försöka organisera upp dom närmsta månaderna och ta ett beslut på vad jag ska göra nu när alla tidigare planer gick åt skogen men det tar emot nåt så in i bängen. Jag vill inte. Jag vill kunna hålla fast i vad jag hade tänkt mig och faktum var att allt precis började kännas bra och jag hade ramlat in i nån form av rytm som fungerade. Men inte. Så lätt ska det inte gå.

Så här sitter jag nu och känner ett nästan fysiskt motstånd mot att plocka fram kalendern, räkna dagar, skriva in datum för att jag vet att det, förutom en bröllopsdag, bara kommer skrivas in saker jag inte vill göra. Det kommer behöva packas, flängas, sorteras, magasineras och köras hundratals mil åt alla jävla håll och jag villintevillintevillinte. Hur jag än väljer att göra med den där månaden som diffar så kommer det påverka andra människor. Arbetsgivare, vänner, Katten och ja..andra, så jag måste bestämma mig rätt fort för hur det ska se ut men inget alternativ jag kan presentera för mig själv känns lockande. Jag hade bara velat fått andas i det här ett tag. Hålla i mina rutiner, hur bristfälliga och slumpartade dom än kan te sig för någon annan, och för all del även Kattens.

Hade jag trott att det skulle fungera och om jag hade varit lagd åt det hållet skulle jag lägga mig i en liten sorglig hög nu tills nån lyfte upp mig och styrde till det här.

Inga kommentarer: