måndag 21 februari 2011

Smäll på fingrarna

Vi har startat nya kurser på skolan som inte har någonting med dryck att göra. Naturligtvis är det också därför det känns så tungt, det här intresserar mig inte på samma vis och jag har aldrig varit nåt vidare på att motivera mig själv till trista grejor.

Allafall, vi ska göra ett personlighetstest inför ny kurs. Tydligen jätteviktigt och ett svindyrt, inköpt test som vi bara har en chans att göra. Jag får inte mitt inlogg att funka och försöker ladda upp inför att ringa upphovskvinnan till alla dessa mail som hamnar i kategorin "hotbrev" för hjälp. Jag är seriöst lite rädd för henne och jag vet att varje liten enkel fråga kommer besvaras med en föreläsning i nedlåtande ton. Det går inte att fråga människan vad klockan är utan att åka på en timslång föreläsning om Schweiz urmakarhistoria. Jag ramlade hem från krogen vid 4-snåret imorse, är trött och lite skör. Uppläxning och personlighetstest är inte riktigt vad jag är upplagd för nu.

En kopp kaffe till bara, sen ska jag hoppa utför stupet och ringa upp kvinnan jag drömmer mardrömmar om.

Inga kommentarer: