lördag 12 februari 2011

Gå på lina

Balans är och har alltid varit det svåraste för mig. Lagoma bitar av allt. Nöjdhet. Jag är i princip aldrig nöjd. Glad, visst. Nöjd, nej.

Jag får aldrig riktigt till det på alla plan samtidigt med arbete, privatliv, nöjen, mening och vila(får nån det?). Periodvis har det privata tagit över och periodvis har jobb tagit över. På sistone har yrkeslivet (och skolan för all del) varit en enda stor ego-kick medan i princip allt annat har fått stå i bakgrunden. Därför känns det som något av en seger att sitta här just nu och för ett ögonblick känna mig i fas. Slutet av veckan har varit en perfekt balansgång mellan alla delar och jag är nöjd, glad och pigg. Jag har räckt till allt utan att känna att det har dränerat mig. Halleluja, låt mig spara den här känslan i en liten ask att plocka fram vid behov.

Inga kommentarer: