onsdag 23 februari 2011

Sött och salt

Det hanns med en himla massa på inte så många timmar igår. Innan J hann dyka upp ringde hon som äger min lägenhet och meddelade att hennes son plötsligt ska flytta hem och att mitt kontrakt därmed går ut snart. Otajmat som fan blir det dessutom. Jag hade ändå tänkt säga upp den eftersom jag inte ska vara här i sommar men en månad senare. Skit också, jag som precis hade lyckats utarbeta nån form av plan och dessutom har katten äntligen kommit in i nån form av rutin här. Där sprack det.

Hann dock inte fundera så mycket på saken innan J ramlade in med dunder och bång. Lite mat, lite vin och sen bestämde vi oss för att kila ut och säga hej till nån gammal kompis till henne. Hann inte hänga där många minuter innan en av mina största ungdomskärlekar helt otippat trillade in. Har överhuvudtaget inte sett honom på...15-16 år? Märkligt. Och en mycket märklig konversation följde. Haha, förhoppningsvis går det 15 år till innan nästa gång så jag hinner glömma den.

Hem igen, massa surr, vin och muffins och väldigt lite sömn innan det var en något slagen J som packade ihop sig och drog vidare imorse. Och nu är det en ganska slagen tjej som ska packa sig till jobbet.

Inga kommentarer: