fredag 18 februari 2011

Day 29 – Your aspirations

Mina ambitioner alltså? Just idag skulle jag nöja mig med att svidet i halsen inte bryter ut i halsfluss, att jag kan hitta en underlagskräm som stämmer någorlunda i nyans (det här med smink när man varken är svart eller vit -svårare än man kan ana) och att jag hinner med en fika med en vän på tillfälligt besök innan jobbet. Och att jag hittar igen henne, det försvåras rätt mycket när hon själv inte vet vart hon är och använder "H&M" som referenspunkt inne i city.

I ett lite större perspektiv var vi ju där igen, jag veeeet inte. Visste jag exakt vad jag ville med någonting skulle jag ha eliminerat 85 % av mina hjärnspöken i ett nafs. Beror mest på när du frågar mig, beroende på humör kan svaret bli allt från liten stuga på landet med djur och ungar till ashram i Indien utan en enda tillgång och möjligtvis en lapp hem till mamma (fast då är jag förmodligen rätt less) med allt tänkbart där emellan. Så var det med det.

Inga kommentarer: