torsdag 21 april 2011

Tråk

Det uppdateras rätt dåligt här på bloggy nu. Flera skäl till det, tidsbrist är en och olust, eller snarare icke-lust, en annan. Jag tycker det är rätt jobbigt att behöva tänka på vad jag skriver för att det läses och tolkas av människor som jag knappt känner. Jag har inga som helst problem med folk jag inte känner alls eller folk jag känner väl. Det är där i mitten det brister. Och då tappar jag lusten, jag bloggar ju liksom för att jag tycker det är rätt skönt att skriva, inte för att sitta här och nagelfara mina egna ord och eliminera alla risker för eventuella tolkningar. Jag funkar inte så. Jag tycker inte det är kul att skriva om jag inte får (kan, vill) skriva om allt. Fult, fint, skratt, gråt och hela balunsen. Jag skulle kunna måla hela världen rosa här om jag ville men jag tycker det är tråkigt, och jag tycker den typen av bloggar är svintråkiga att läsa. I´m not the posing kind, varken här eller någon annanstans.

Jag har inget emot att folk läser vad jag skriver, då hade jag skrivit dagbok, men jag har lite problem med hur det läses. Jag skulle lätt kunna komma förbi det genom att låta bli att blogga, byta blogg och se till att vara anonym eller sätta ett lösenord här men det känns så himla tråkigt. För det mesta är det ju ett icke-problem och det är klart att jag tycker det är kul att rätt mycket folk kikar förbi här, bekanta som obekanta. Jag gillar kommunikationen, när den är som det ska vara.

Så nu sitter jag här, med inlägg som vill ut och saker som vill skrivas men...nej. Tråk.

Inga kommentarer: