onsdag 20 april 2011

Friluftsdag

Jag har haft hästar fler år än vad jag inte har haft hästar. Så där till vardags saknar jag det egentligen inte så mycket men så fort jag kommer nån kilometer ut på landet börjar jag spana ut mot hagarna längs vägen och sukta. I måndags när jag kom ut till J hade en liten incident på förmiddagen gjort mig både lite upprörd, arg och småledsen och eftersom J inte var hemma så rotade jag reda på ridbyxor, hoodie och gummistövlar i hennes garderob och stolpade ut i stallet. Det finns få rutinarbeten som hjälper en att rensa hjärnan så bra som att mocka hästboxar. På riktigt. Gör man några stycken och inte har gjort det på bra länge är det dessutom jobbigt och ett utmärkt sätt att, tillsammans med några rejäla tag med sopkvasten, skotta bort aggressionerna.

Så när J väl kom hem var jag småsvettig men betydligt gladare och vi kunde dra ut på ridtur. Så jäkla skönt att få tillfredsställa lantlollan i mig.

Lånade ränder åt alla håll.

Vi plaskade fötterna lite.


Dolly passade på att öva in kaffebryggaren inför simborgarmärket.

After-ride framför brasan. Eller rättare sagt så gott som I brasan. Är man frusen är det praktiskt att vara kort. Då ryms man inne i öppna spisen.

Inga kommentarer: