onsdag 20 april 2011

Pyspunka

Fick helt plötsligt en helt ledig dag. Inget jobb. Ingen bilkörning. Total handlingsförlamning.

Det finns miljoner saker jag borde göra men jag fick fullkomlig pyspunka. Det har tagit mig sen nio i morse att kasta in en maskin tvätt, äta frukost och ägna 5 minuter åt min deklaration. Klockan är 3 nu. Åh, jag har tagit ett bad och bölat lite framför Oprah också. Nu har jag nog gett upp, inget av värde kommer åstadkommas idag så jag kan lika gärna lägga mig i soffan med en roman. Jag lägger en hög med skolböcker bredvid som alibi eller om energi plötsligt skulle råka flyga in genom fönstret.

Så får det bli.

3 kommentarer:

anagoesbananas. sa...

Roman i soffan låter förträffligt, jag gör detsamma!

Omomigen sa...

Jag lyckas inte ens läsa. Nu har jag tomstirrat på både Top Model och Project Runway. Jag avskyr Tyra Banks och tycker det andra är trist men jag glömde fjärren på köksbordet. Tusan också.

Omomigen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.