lördag 23 april 2011

Bara här

Jag är hos mamma och hänger några dagar. Det här har aldrig varit mitt barndomshem men det är något speciellt med att vara hos mamma. Ungefär som en klubba i huvudet. Ingen annanstans fixar jag att mer eller mindre vara totalt inaktiv flera dygn i rad utan att bli rastlös men här är det nemas problemas. Att jag dessutom blir mer än lovligt bortskämd med kaffe på sängen och sen all inclusive-service fram till läggdags av bonusen hjälper inte upp effektiviteten. Mamma lägger ner servicen nånstans vid lunchtid med motiveringen "tror du att din morsa jobbar här eller?" men han är fullkomligt outtröttlig i sitt mission att ingen får så mycket som snegla mot köket innan han har rusat upp för att fixa kaffe, mat, vatten (med eller utan bubblor?) eller vin.

Eftersom jag bara tog mig halvvägs genom tentan igår så fortsätter det straffet idag men först ska jag göra en insats med min stackars bil som är i skriande behov av lite kärlek i form av tvagning, in och utvändigt. Naturligtvis har bonusen trollat fram avfettning, polleter och vax redan innan jag slog upp mina mörkbruna och står nu och trampar och väntar på att få sätt igång med att städa min bil.

Värme råder, Daisy Duke-shortsen är på plats, kaffet är drucket. Här ska löddras.

Inga kommentarer: