torsdag 14 april 2011

Förmiddagens tvåtusentalsdilemma

Eller "Hur facebook på daglig basis komplicerar mitt liv och jag borde gå ur men jag är åt helvete för nyfiken för det". Eller "Saker jag funderar på när halva jordens befolkning lever på svältgränsen"

Jag har åtta pending vänförfrågningar som ligger och stör mig. Alla kommer från, väldigt vagt, bekanta personer. Hur jag än gör med dom här nu så kommer det bli fel. Trycka ignore = drygt. Fortsätta låta dom ligga? Dom kommer se att jag har varit inloggad och kommenterat osv via andra vänner = dryg igen. Rutinmässigt trycka ja och sälla dom till dom övriga hundratalet personer som jag egentligen inte känner? Risken är stor att jag möter personen och sen inte känner igen dom. Superdryg.

Alltså är jag artig nog att sitta här och inse, och må litelite dåligt, att hur jag än försöker göra rätt kommer det bli fel och jag kommer framstå som otrevlig. Tack ska ni ha vagt bekanta människor som rutinmässigt addar varenda kotte ni känner igen namnet på. Verkligen.

2 kommentarer:

Linn sa...

Tryck ignore. Det är väl deras fel som addar random bekanta?

Omomigen sa...

Du har så klart rätt. Fast dom får nog helt enkelt bara ligga där och ligga. Märklig liten delö av livet att plötsligt bli konflikträdd på men så är det.