torsdag 21 mars 2013

Men jag är här bland molnen så ni kan inte nå mig

Vad var det första du tänkte när du vaknade? Fuckfuckfuck, vad är klockan? (trodde jag hade försovit mig, det hade jag inte)
Har du ringt någon i dag, vem och vad sa ni?
 Ringde Linn aptidigt och yrade om min deklaration. Hon sov och lät lite förvirrad. Sen har jag ringt och blivit ringt en masse men det är jobb.
Har du ont någonstans?
 I axeln, det blir lätt så när man släpar runt på två fulla vinväskor med 12 flaskor vin hängandes över nackmuskeln.
Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
 Avokado med salt och citron. Jag vet inte alls vad det kom ifrån men fy vad gott alltså?
Vad köpte du när du drog ditt kort senast? Det senaste jag köpte var en macka men det var kontant...jo! cig igår. Jag fick visa leg, win. (det får jag ofta, fattar inte varför?)
 
Vilken var den första hemsidan du gick in på internet i dag? Skatteverket.se
Vad ska du göra i kväll?
 Fylla i ett långt jävla formulär. Säkert ta ett bad. Försöka undvika att umgås alltför mycket med min egen hjärna.
Vilken var den första låten du satte på i dag?
 Molnen (ni kan inte nå mig) med Lorentz & Sakarias. Detta skedde ca 3 minuter efter att jag hade vaknat. Jag måste vara världens mest osympatiska morgonperson. Jag snoozar i evigheter, vill aldrig prata med nån men slår på nån form av radio/musik, högt, så fort jag kliver ur sängen. Högljudd, osocial och oftast rätt virrigt småtröttsur.
Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
 Men gud, hur ska jag komma ihåg det? Helt säkert jobbade jag på ett eller annat vis.
Har du fått en komplimang i dag, för vad?
 Ja, min kollega sa att jag var "jättefin!" när jag kom in idag men jag ser ut precis som vanligt och en minut senare såg jag att han hade ny tröja så det var nog snarare ett komplimangfiske?
När fotade du något senast, och vad?
 Nyss, en flaska ojäst druvmust från Österrike som en kund är nyfiken på. Sånt gör jag liksom.
Har du gjort av med pengar idag? Japp, en frukostmacka. Idag kostade den 25 kronor. Det är lite lotteri det där, samma macka på samma ställe kostar mellan 22-29 kronor beroende på vem som jobbar.
Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
 En kollegas fötter under skrivbordet.
Vad har du på dig? Blå jeans, vit tischa, grå kofta, kängor. Living on the edge liksom

Inga kommentarer: