måndag 11 mars 2013

Know what happens every time you speed

Igår städade jag nonstop i 7 timmar. Det sorterades, lyftes upp på vinden, skurades , tvättades och fejjades rakt igenom tre veckors skörd av podcasts. Bensinen i det här var förutom en ganska skitig lägenhet naturligtvis en rejäl skopa nervös ångest -enda gången jag har så här kliniskt, välplockat rent är när jag känner mig lite som en soptipp på insidan.

Och jag blir så trött på mig själv för att till 90 procent är det bara mina egna hjärnspöken som kastar bensin på en liten gnista som egentligen inte är så akut från första början. Jag vill fan inte veta hur många dagar jag har gått genom livet med en liten nervöst gnagande klump i magen istället för att bara lugnt konstatera att det är ok och knalla vidare. Bortkastad tid. Förutom den göttiga känslan av apple blossom-iga sängkläder så ger det vare sig mig eller nån annan något gott att jag går omkring med pickande oroshjärta.

Inga kommentarer: